Nieuws December 2021

FC Barcelona – Elche CF: 3-2

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. 3 x een doelpunt van een jeugdige speler. Debutant Jutglá, Gavi en Nico. Xavi begon met een gedurfde speelwijze. Hij kreeg het gelijk aan zijn kant. Barça zette druk op het doel van Elche en dat leidde al snel tot 2 doelpunten. In de 16e minuut een doelpunt van de debutant Ferran Jutglá. Prima kopbal. In de 19e minuut (na een assist van Lenglet) een prima doelpunt van Gavi die zich van zijn allerbeste kant liet zien. Terecht Man of the Match.

Zo goed als Barça in de 1e helft speelde zo beroerd was het in de 2e helft. Na een viertal wissels schroefde Elche de druk op. Dat resulteerde in 2 doelpunten. In de 62e en 63e minuut. Xavi zag dat het mis ging en greep in: Nico voor Jutglá; Riqui Puig voor Frenkie de Jong (die een ongelukkige wedstrijd speelde). Pique was geschorst voor de wedstrijd. En zo waar: Nico wist met een ferme haal in de 85e minuut te scoren (assist: Gavi). Alle 41.000 toeschouwers op de banken. Er was weer wat te vieren! De eerste overwinning in de maand december.

as. dinsdag de lastige uitwedstrijd in en tegen Sevilla. Helaas nog een fiks aantal geblesseerden: Dest, Ansu Fati, Braithwaite, Memphis Pedri en Sergio Roberto. Op dit moment bezet Barça de 7e plaats in La Liga. Echter, uiteraard na een aantal overwinningen, is de 4e plaats binnen bereik. Winst bij Sevilla zou een enorme opsteker zijn. Visca Barça!!

Opstelling: Ter Stegen, Araujo, Eric Garcia, Lenglet, Busquets, Frenkie de Jong (76”Puig), Alba, Gavi, Dembélé, Jutglá (72”Nico), Ezzalzouli (89”Baldé)

Foto:fcbarcelona.com