Nieuws Juli 2010

FC Barcelona gaat lenen

De kersverse voorzitter Sandro Rosell heeft bekend gemaakt dat de club een lening wil gaan afsluiten van 150 miljoen euro. Dit bedrag zal mede gebruikt gaan worden om salarisbetalingen te kunnen voldoen.

De voorzitter verwacht overigens geen enkel probleem om dit bedrag te verkrijgen. 'We beschikken over een goed ondernemersplan en de banken weten dat. Dit geeft hen zekerheid dat we het bedrag kunnen terugbetalen.' Bovendien geeft Rosell aan met dit beleid de koers te vervolgen die het vorige bestuur al had ingezet.

Zo wordt toch maar duidelijk dat ook FC Barcelona de gevolgen ondergaat van de crisis die momenteel zeker ook in Spanje heeft toegeslagen. De preses verkondigde echter wel dat de financiele zaken onder controle zijn en dat de leden zich zeker geen zorgen hoeven te maken.