Nieuws September 2020

FC Barcelona-Girona: 3-1

Ook de tweede oefenwedstrijd in het Johan Cruijff stadion werd een winstpartij: 3-1 tegen Girona. En Ronald Koeman zag dat het goed was. Barça speelde in roze shirts (!). Al in de 5e  minuut belandde een schot van Philippe Coutinho op de paal. Een goed begin dus. De druk werd meteen opgevoerd en dat leidde, na een vlotte combinatie, tot een kans voor Trincao.

De eerste aanval van Girona was in de 12e minuut: een slap schot, geen enkel gevaar. In de loop van de wedstrijd wist Messi 2 x te scoren en Coutinho 1 maal. Daar tegenover stond nog een doelpunt van Girona dat een verdienstelijke wedstrijd afleverde.

In tegenstelling tot de 1e wedstrijd liet Koeman zijn basis elf intact tot de 62e minuut. 9 spelers vielen in de loop van de wedstrijd in. Alleen Neto en Araujo speelden de volledige wedstrijd. Sinds 8 augustus had Messi niet meer gescoord maar tegen Girona legde hij er 2 in het netje. Het plezier komt terug!!

Coutinho was 1 van de uitblinkers. Zijn doelpunt kwam voort uit een combinatie met Griezmann, Messi en Trincao. De “junioren” lieten ook van zich spreken: Trincao, Pedri, Riqui Puig, Araujo en Konrad. Wat een talenten!

Koeman had zijn elftal opgesteld in een 4-2-3-1 formatie. De Jong en Sergio op het middenveld. Veel beweging, wisselende posities die overgenomen werden. Voetbal van de hoogste kwaliteit.
Het lijkt erop dat Koeman steeds meer zijn stempel gaat drukken op dit fantastische elftal. Visca Barça.

foto:fcbarcelona.com

Gerelateerd nieuws