Nieuws Maart 2009

FC Barcelona ‘meer dan een club’

Het voetbalteam dat tegen Almeria winst boekte maakte dit weekend compleet voor FC Barcelona. Vijf Blaugranateams boekten belangrijke overwinningen.
De mannen van Guardiola moesten winnen om Madrid op afstand te houden. Bojan was de gevierde speler door 2 x te scoren. Het verschil blijft zes punten voorsprong.

Het meest belangrijk was voor de handbal die de King’s Cup won en het ijs-hockey team dat de League won.
Naast de handbal en ijs-hockeytrofeeen was er ook een belangrijke winst voor het basketbal en rolhockey team. .
Handbal
. Op zondag avond versloeg Barcelona Ciudad Real met 29-26 en mocht voor de voor de negende keer de King’s Cup omhoog houden.
Ice-hockey weer kampioen.  Puigcerdà werd in het tweede play-off duel aan de kant gezet en met de overwinning van de eerste wedstrijd betekende dat de uiteindelijke score van 5-2 . Dat maakte de Catalanen weer kampioen voor het eerst in zeven jaar.
Rolhockey in achtste finale  De rolhockey speelde ook een ‘finale’, maar in hun geval moesten ze Valdagno verslaan om in Europese Liga bij de laatste acht te komen. De Catalanen wonnen met 2-1.
Dit onderstreept maar weer dat FC Barcelona ‘meer dan een club’ is, dat zijn gelijke niet kent.