Nieuws Januari 2023

FC Barcelona verslaat Atletico Madrid

In een met vlagen zinderend duel wist Barça de drie punten mee naar Barcelona te nemen: 0-1. Grote man aan Barça zijde was Dembélé. Continu dreigend en de maker van het enige doelpunt. FC Barcelona had maar liefst 6 debutanten op de bank zitten. Dit als gevolg van geblesseerde en zieke spelers.

En dan toch winnen! Een knappe prestatie bij de altijd lastige wedstrijd tegen Atlético. Het was de 86e confrontatie in La Liga. Winnen zou betekenen dat Barça 3 punten uitloopt op het verliezende Real. Atlético begon in een 4-4-2 opstelling. Barça in een 4-3-3 opstelling. He begin van de wedstrijd was voor Barça. De druk werd steeds verder opgevoerd en dat resulteerde in de 22e minuut in een doelpunt van Dembélé.

Een terechte voorsprong. En Barça ging door. In de 24e minuut een open kans voor Pedri. Pas in de 30e minuut was er de eerste echte kans voor Atlético via Llorente (zijnet). In de laatste 10 minuten nog 2 kansen voor Griezmann (kopbal net naast) en schot gestopt door Ter Stegen (prachtige redding). Rond de 65e minuut nog 2 kansen voor Dembélé. Grote kans nog voor Llorente. Maar de verdediging van Barça liet niet veel toe. ijzersterk gespeeld.

Het werd wat feller. De scheidsrechter moest 5 maal de gele kaart trekken. En zelfs 2 x rood naar aanleiding van een worstelpartij waarbij Torres een van de deelnemers was.

Extra tijd: 6 minuten. Ter stegen moest nog 1 keer in actie komen op een doelpoging van Griezmann. Al met al een verdiende zege in een stadion dat regelmatig stil was.

Knappe prestatie van FC Barcelona dat nu de koppositie overneemt. Visca Barça!!

Opstelling: Ter Stegen, Araújo, Christensen, Koundé, Balde (81”Alonso), Busquets (73”Roberto), Pedri, Frenkie (58”Kessie), Dembélé, Ansu Fati (58”Torres), Gavi (73”Raphinha)

Foto: fcbarcelona.com