Nieuws Januari 2015

FCB Museum opnieuw populairste in Catalonië

Het FC Barcelona Museum was in 2014 wederom het best bezochte museum in Catalonië. Maar liefst 1.530.484 mensen brachten een bezoek aan het officiële museum van Barça, een groei van 1,62 procent vergeleken met het jaar ervoor. Deze cijfers waren genoeg om twee andere populaire musea voor te blijven, te weten het Dalí Museum in Figueres (1.297.311 bezoekers) en het Picasso Museum in Barcelona (919.814 bezoekers).

Op 4 januari verwelkomde het Museum haar 25 miljoenste bezoeker. Dat waren Àlez Jiménez en zijn twee zonen. Ter gelegenheid daarvan kregen ze een speciale tour in het gezelschap van Jordi Cardoner, vice-president van de Club, en museumcurator Jordi Penas.

In 2014 vierde het Museum tevens haar dertigste jubileum, op 24 september om precies te zijn. Clubleden kregen gratis toegang met een aantal introduceés en tijdens de wedstrijd tegen Granada in Camp Nou droegen de spelers een speciaal herdenkingslogo op hun shirts. Voorafgaand aan de wedstrijd werden er tevens allerlei actviteiten georganiseerd, waaronder de Selfie competitie waarin culés konden meedoen met foto’s van hun Camp Nou Experience. Meer dan 8.000 selfies werden ingezonden die zo’n 2.76 miljoen likes verzamelden.