Nieuws November 2012

FCB TeamCam nieuwste Barça-app

Na de al eerder gelanceerde officiële Barça-apps, FCB Watch, FCB Regal Shootout, FCB World Tap, FCB Live!, FCB Fantasy Manager, FCB Starscup en FCB World, heeft de club vandaag een achtste mobiele applicatie gelanceerd: FCB Teamcam is de eerste foto-app van FC Barcelona.

Deze achtste officiële Barça-app brengt de fans en de club op een unieke manier samen. De app maakt het mogelijk om eigen foto's te integreren in wedstrijdfoto's en exclusieve grafische ontwerpen van memorabele momenten van de club, waaronder de beroemde overwinningen en onvergetelijke evenementen. Vier bijvoorbeeld samen met Lionel Messi de winst van Champions League of maak een exclusieve poster met Ronaldinho, Xavi, Iniesta of Piqué.

Dídac Lee, binnen de directie van FC Barcelona verantwoordelijk voor New Technologies, vertelde tijdens de lancering: “Deze app is een voorbeeld van hoe we de fans van Barça over de hele wereld willen ondersteunen. Het is een leuke manier voor de fans om zo deel uit te maken van de meest historische momenten van de Club.”

De app is zeer makkelijk te gebruiken. Gebruikers kunnen een foto maken of een eerder genomen foto selecteren. FCB TeamCam biedt twee standen: The Game en The Passion. In de eerste kunnen gebruikers foto's van historische Barça momenten, feesten, team line-ups en legendes gebruiken. De tweede mode bevat screensavers en grafisch ontwerpen met behulp van Barça slogans en titels. Fans kunnen voegen hun eigen foto's in de grafische displays en kunnen vervolgens hun creaties delen via de sociale netwerken.

Met de rijke en succesvolle historie van FC Barcelona zal FCB Teamcam continue geüpdate worden met nieuwe foto-pakketten. De app is beschikbaar in het Catalaans, Spaans en Engels voor de iPhone, iPad en iTouch en zal binnenkort ook beschikbaar zijn voor Android.