Nieuws Oktober 2018

Focus op Copa del Rey

De morgen na de 5-1 overwinning in El Clásico op Real Madrid, keerde Ernesto Valverde's team terug naar het trainingsveld. De focus wordt nu verlegd naar de Copa del Rey wedstrijd tegen Cultural Leonesa.

De beschikbare spelers van het eerste team werden vergezeld door spelers van Barça B: Carevic, Iñaki Peña, Chumi, J. Cuenca, Miranda en Riqui Puig.

De basis 11 die tegen Real Madrid hadden gespeeld werkten een hersteltraining af. Jasper Cillessen trainde niet mee wegens een darmonsteking. Tijdens deze training werd voor het eerst de bal gebruikt waarmee in de Copa del Rey wordt gespeeld, deze wijkt af van de Nike bal waarmee in La Liga gespeeld wordt.

De laatste training zal op dinsdagavond worden afgewerkt. Ter Stegen, Piqué, I. Rakitic, Sergio, Coutinho, Suárez en Jordi Alba, hebben dinsdag een vrije dag gekregen.Voor de start van deze training zal coach Ernesto Valverde verschijnen voor de media.

De Copa del Rey wedstrijd wordt gespeeld op woensdagavond 31 oktober 9.30pm CET.

Foto: http://www.fcbarcelona.com