Nieuws Februari 2018

Galavoorstelling Barça tegen Girona

Barça trad zaterdagavond in de thuiswedstrijd tegen Girona aan met de droomvoorhoede. Coutinho, Dembele, Suárez en Messi vormden de aanval. Echter was het in de 3” aan de andere kant al raak, na balverlies van Busquets en een misverstand in de verdediging scoort Portu ,0-1! Barça is wakker geschud.

Lionel Messi heeft het duidelijk op zijn heupen deze avond, want een minuut later is de stand weer gelijk. Mooie pass van Messi op Suárez, die keeper Bono in de korte hoek kansloos laat, 1-1 (4”). De ene na de andere mooie aanval wordt door Barça op de mat gelegd, Alba stuit op de keeper en de boogbal die Messi over de keeper heen speelt, wordt door Bernardo Espinoza uit de doelmond gehaald. Rakitic passt op Luis Suárez, die de bal aan Messi geeft. Lionel laat zijn grote klasse zien, houdt 3 verdedigers bezig en schiet de bal met zijn linker binnen, 2-1 (30”).

Na een overtreding op Messi krijgt Barça een vrije trap. Messi schiet de bal over de grond, de muur springt en de bal verdwijnt in de linkerhoek van de goal, 3-1!! (37”). De honger van Barça naar doelpunten is nog steeds niet gestild! Messi speelt Coutinho in, die Suárez op maat bedient en binnen tikt. Tiki Taka voetbal op zijn mooist, 4-1, (44 “). Girona wordt zoek gespeeld en snakt naar de rust!.

De 2de helft gaat van start en Girona deelt wat speldenprikken uit, maar komt niet tot scoren. Dan laat Coutinho zijn grote klasse zien, hij draait zich schitterend vrij van zijn tegenstander en haalt buiten de 16 meter met veel gevoel uit, de bal krult binnenkantpaal binnen, 5-1 (65”). Démbéle speelt een onwennige wedstrijd, maar geeft een mooie assist op Suárez, die hiermee wel raad weet, 6-1 (77”).

Er volgt nog wel een tegenslag voor Barça, Semedo valt uit met een spierblessure. Hij wordt vervangen door Thomas Vermaelen, die net hersteld is van een zelfde blessure. Hij bekroont zijn invalbeurt bijna met een doelpunt. Zijn kopbal uit een corner eindigt op de lat. Girona wil de eer nog redden, Marc André Ter Stegen is alert en redt de inzetten van Alex Garcia (schot) en Bernardo (kopbal).

Barça heeft op deze avond een record in Spanje gebroken. De ploeg is 32 duels ongeslagen!. Lionel Messi voegt ook een record aan zijn indrukwekkende lijst toe , en is nu recordhouder van het geven van de meeste assists: 148 stuks. Het oude record stond op naam van Michél, de oud-speler van aartsrivaal Real Madrid!. Het was een hele mooie avond voor Barça.

Foto: www.fcbarcelona.com