Nieuws September 2012

Gefeliciteerd Eric

Eric Abidal viert dinsdag zijn 33ste verjaardag. De Fransman die vijf jaar geleden naar FC Barcelona kwam, is op dit moment bezig met het herstellen van een levertransplantatie en heeft daardoor al sinds 15 maart geen wedstrijd meer gespeeld.

Ondanks dat de verdediger al zo lang uit de roulatie is, is hij niet vergeten door Vilanova. Tijdens het Joan Gamper toernooi richtte hij enkele woorden aan Abidal: "Als je zin hebt en je hebt de kracht, dan zullen we zolang wachten op je terugkeer als dat nodig is. Jou strijd is de bron van onze kracht."

Abidal heeft de krachttraining in de fitnesszaal hervat en voelt zich daarbij erg goed. Hiermee zit hij op schema voor zijn terugkeer in het team van Vilanova. De verwachting is dat hij in de maand december weer zou kunnen spelen.