Nieuws September 2012

Gefeliciteerd, Tito!

Maandag 17 september viert Tito Vilanova zijn 44e verjaardag, en kan hij voor het eerst zijn verjaardag vieren als Barça-coach.
Drie maanden en tien dagen na zijn officiële presentatie als de nieuwe coach van FC Barcelona, staat het team ongeslagen en met het maximumaantal punten aan kop van de competitietabel, met vier overwinning in vier wedstrijden, twaalf gescoorde goals en slechts drie tegendoelpunten. Het enige smet op dit succesvolle begin is het verlies van de Spaanse Super Cup, die met Real Madrid terugging naar de Spaanse hoofdstad.

Het team van Vilanova laat veel van de kenmerken zien van de afgelopen succesvolle vier jaren, met een elegante, intensieve en aanvallende speelstijl en het laten doorstromen van jonge spelers uit de eigen opleiding. Tito heeft ook zijn persoonlijkheid in de groep gebracht met zijn mentaliteit van winnen.

Barça staat bovenaan La Liga en staat op het punt om hun eerste uitdaging van de Champions League campagne van dit seizoen te beginnen, met de wedstrijd tegen Spartak Moskou van aanstaand woensdag. Maandag kregen de spelers dan ook een welverdiende rustdag, voordat zij verder gaan met de voorbereiding op de drukke periode die komen gaat.

De Fan Club Barcelona feliciteert Tito Vilanova met zijn 44e verjaardag!

Gerelateerd nieuws