Nieuws Maart 2013

Gelijkspel voor Barça B

Het belofte-elftal van FC Barcelona heeft afgelopen zaterdag in de uitwedstrijd gelijkgespeeld bij Las Palmas. Een enerverend duel eindigde met 3-3 op het scorebord.

Las Palmas kwam in de 21e minuut op voorsprong door een doelpunt van Tato en op slag van rust zorgde Thiago’s jongere broer, Rafinha Alcántara, voor de gelijkmaker.

Een kwartier voor het einde van de wedstrijd schoot Gerard Deulofeu Barça B op een 1-2 voorsprong. De jonge Catalanen zagen deze voorsprong helaas zeven minuten later al weer verdwijnen toen keeper Oier Olazábal met een rode kaart het veld moest verlaten en Barça B een penalty tegen kreeg. De strafschop werd nog gekeerd door reservekeeper Miguel Bañuz, maar hij kon de rebound van Nauzet Alemán helaas niet tegen houden. Het team van Eusebio Sacristán leek in de slotfase alsnog op de overwinning af te gaan toen Deulofeu in de 87e minuut Barça B voor de tweede keer op voorsprong wist te brengen. Ver in blessuretijd sloeg het noodlot toe, toen Hernán de thuisclub weer langszij bracht.

Barça B is met dit gelijke spel een plaats gezakt en staat nu zesde op de ranglijst van de Segunda División. Door de twee doelpunten van afgelopen zaterdag komt Deulofeu op het totaal van 17 goals en staat hiermee op de tweede plaats in de topscorerslijst van de Segunda División, slechts één treffer achter Charles van Almería.

Opstelling FC Barcelona B: Oier, Patric, Sergi Gómez, Muniesa, Planas, Ilie, Rafinha, Sergi Roberto (79' Bañuz), Deulofeu (89' Dongou), Luis Alberto en
Joan Román (61' Kiko Femenía)