Nieuws Augustus 2008

Goede oogst FC Barcelona in Peking

De club FC Barcelona heeft buitengewoon gepresteerd op de Olympische Spelen van Peking.
Maar liefst 10 atleten van de 22 kwamen met een medaille terug, een score van 45%. De medailles zijn allemaal in teamsporten behaald. Oogappel Lionel Messi keerde huiswaarts met een gouden medaille om zijn nek, na de 1-0 overwinning op Nigeria in de voetbalfinale. Goud was er ook voor Jerome Fernandez bij het handbal. Hij komt uit voor het Franse nationale team. Er is 1 zilveren medaille behaald en wel door Carlos Navarro als lid van het basketballteam van Spanje. En als laatste werden de Spaanse handballers derde en dus omhangen met een bronzen plak. Maar liefst 7 spelers zijn actief bij FC Barcelona.

Weinig clubs in de wereld kunnen een dergelijke staat van dienst overhandigen. Een teken dat FC Barcelona ook zeer succesvol is in andere sporten naast het voetbal. Als de club in de ranking van de medaillisten van Peking zou meedoen, dan was het op plaats 34 geëindigd. De enige tak van sport waarin FC Barcelona was vertegenwoordigd, maar geen medaile behaalde was de moeder der sporten, de atletiek.