Nieuws December 2010

Gouden Bal

Het maakt Andrés Iniesta niet uit wie de Gouden Bal gaat winnen omdat het hoe dan ook een historische avond gaat worden voor FC Barcelona. De middenvelder vertelde aan Punto Radio dat het hem een heel trots gevoel geeft dat drie spelers van La Masia genomineerd zijn.

Iniesta kwam op 12-jarige leeftijd naar La Masia en is zich zeer bewust dat ze de opleiding van FC Barcelona vertegenwoordigen: “Het is niet belangrijk wie van ons drieën de award gaat winnen, het wordt hoe dan ook een historische avond. Het is geweldig dat drie spelers van Barça genomineerd zijn én die ook nog eens uit de eigen jeugd komen. La Masia is voor de club ontzettend waardevol.” Over zijn ervaringen zei de Spaanse international: “Op basis van wat ik al van mijn ouders had meegekregen hebben ze me daar gevormd. La Masia is mijn tweede familie en is fundamenteel geweest in hoe ik uiteindelijk als voetballer én als persoon geworden ben.”

In het interview vertelde Andrés dat Guardiola en Michael Laudrup als kind zijn idolen waren, maar dat hij niet had durven dromen dat Guardiola ooit zijn coach zou worden. “Ik droomde vroeger dat ik als hem (Pep) zou kunnen voetballen. Ik heb nooit durven dromen dat ik zo lang bij de club zou mogen blijven en zoveel successen zou gaan behalen.”

Over het huidige seizoen zei Andrés: “We hebben een team van hele goede spelers die technisch sterk zijn en iedereen wil heel graag winnen. Er is niets speciaals; we geven iedere wedstrijd alles vanaf de eerste minuut tot de laatste. We willen graag dat het publiek trots is op het team. Guardiola is heel erg belangrijk, niet alleen voor mij, maar voor het hele team. Hij begon in een moeilijke periode en heeft een belangrijk aandeel in alle successen die we tot nu toe behaald hebben. Ik hoop dat hij hier nog heel lang blijft; dat zou fantastisch zijn.”

Messi