Nieuws Februari 2013

Granada - Barça 1-2

Barça heeft weer een uitoverwinning te pakken. De Blaugranas lieten in de laatste twee duels punten liggen maar namen nu de volle buit mee naar huis. Van te voren werd het belang aangegeven van het duel als belangrijk. Maar aan de opstelling was dat niet zien omdat Jordi Roura Iniesta, Alba en Puyol op de bank liet beginnen. Makkelijk ging het ook niet. Man van de wedstrijd Messi maakte weer het verschil.

Al snel kreeg Alexis een kans op de openingstreffer in de eerste helft maar het lijkt de Chileen dit seizoen echt niet mee te zitten. De aanvaller nam te veel tijd bij de aanname na een mooie pass van Messi, en faalde weer. De blaugranas genoten het meeste balbezit maar hielden het tempo te laag waardoor Granada vrij gemakkelijk overeind bleef. Op een paar mooie aanvallen, Messi miste de bal en Alexis wachten weer te lang, bleef het langs 0-0. De thuisploeg kwam zelfs op voorsprong. Ighalo stond randje buitenspel maar kon een goede voorzet makkelijk binnen tikken. Een gelijkmaker zat er de eerste helft niet meer in. Adriano pakte de bal nog een keer vol op de slof, maar net over en Alexis werd buitenspel gegeven wat niet helemaal zo leek.

De tweede helft kwam Barça gelukkig wel snel langszij. Doelman Toño wist een schot uit de tweede lijn van Cesc niet goed te stoppen en kwam recht in de voeten van Messi. De Argentijn wist wel raad met de rebound en schoot raak voor de 1-1. De mooiste actie van de wedstrijd werd helaas onterecht afgefloten. Messi werd terug gefloten voor buitenspel maar daar was niets van waar. De Argentijn toverde nog wel een prachtige voetbeweging eruit waarna het spel stil werd gelegd. Pedro was even later dicht bij de winnende. Zijn schot spatte hard uiteen op de paal. Wie anders dan Messi was wel de gene die de beslissende maakte. Uit een vrijtrap krulde hij de bal over de muur binnen, 2-1. Het werd nog even spannend toen Granada tegen het einde van de wedstrijd nog druk zette. Valdés voorkwam nog een late gelijkmaker. Aan de andere kans was Iniesta nog dichtbij de 3-1 maar vond het zijnet. Direct daarna floot de scheidsrechter af.

Weer drie belangrijke punten voor het kampioenschap. Messi weer met een grote rol bij de blaugranas met twee goals. Hij heeft nu 14 achtereenvolgende duel weten te scoren. Ook maakte hij de 300e en 301e goal voor FC Barcelona. Nu gaat de focus volledig naar het Champions League duel tegen AC Milan van woensdag 20 februari.

Opstelling FC Barcelona: Valdes, Alves, Pique, Mascherano, Adriano (Alba 37') , Thiago, Busquets, Cesc, Pedro (Iniesta 73'), Messi en Alexis (Tello 60')