Nieuws Februari 2015

Granada - Barça 1-3

Barça heeft de lastige uitwedstrijd in en tegen Granada gewonnen. In Los Cármenes waren de blaugrana’s met 1-3 te sterk voor El Graná.

Beide ploegen begonnen rommelig aan het duel, waarin al in de eerste minuut een tweetal slachtoffers leken te komen. Een ongelukkige botsing tussen Javi Marquez en Dani Alves leek de Braziliaanse verdediger van Barça niet door te kunnen. Gelukkig konden beide spelers door. De Andalusiërs bleven vroeg druk zetten, waardoor het Catalaanse team niet goed in het geliefde spel kwam. De gevaarlijkste kans was aan de kant van de blaugrana’s. Xavi schoot vanaf de rand van het strafschopgebied bekeken, maar het schot werd overgetikt door Oier, de van Barça gehuurde keeper van Granada. Nog net binnen het half uur wist
Ivan Rakitić het team van Luis Enrique op voorsprong te zetten. In eerste instantie kon Luis Suárez alleen op de keeper af. De Uruguayaan schoot de bal op doel, waarna deze via de verdediging van Granada bij de Kroaat terecht kwam. Die Rakete twijfelde niet en zorgde voor de 0-1 tussenstand. De thuisclub probeerde voor rust via onder andere Javi Marquez nog de gelijkmaker binnen te werken, maar dit lukte niet. Ook Barça lukte het niet om de score te vergroten, waardoor de ruststand 0-1 bleef.

De tweede helft leek ook te beginnen met het rommelige spel van de eerste helft, maar al in de 49e minuut wist Suárez, op aangeven van Rakitić, met een zacht puntertje achter Oier te werken en zo voor de 0-2 stand te zorgen. Slechts drie minuten later kreeg het team van Abel Resino een uitgelezen kans om terug te komen in de wedstrijd. Marc Bartra verdedigde een actie van Lass Bangoura, waarna de scheidsrechter de bal op de penaltystip legde. Claudio Bravo had geen antwoord op de strafschop van Gran Rico, 1-2. De blaugrana’s kregen hierna wel meer ruimte en via Messi en Suárez ook een paar kansen. In de 70e minuut wist Rakitić Suárez te bereiken, die op zijn beurt Oier uitspeelde en Messi de treffer gunde. La Pulga schoot de bal in het lege doel en bepaalde de eindstand op 1-3. Na deze goal speelden beide ploegen het duel uit, zonder nog voor veel gevaar te zorgen.

Opstelling Barça: Bravo, Alves, Bartra, Mathieu (75’ Busquets), Alba, Rakitic, Mascherano, Xavi (65’ Rafinha), Messi, Suárez (79’ Pedro) en Neymar

Bekijk HIER de samenvatting van Sport 1.