Nieuws Januari 2011

Groep in La Coruña; Maxwell weer terug

Maxwell is hersteld van zijn dijblessure die hem belemmerde mee te spelen in de midweekse bekerwedstrijd in Bilbao. Zaterdag is de Braziliaan weer onderdeel van de selectie die naar La Coruña afreist voor de negentiende competitiewedstrijd.
De terugkeer van Maxwell stelt Guardiola in staat om de hele selectie op te roepen voor de wedstrijd tegen Deportivo. Van de groep van 21—alle 20 spelers uit het eerste team en Barça B-speler Thiago—zou de coach er drie moeten achterlaten om met 18 spelers de trip te maken. Pep heeft er echter voor gekozen om iedereen mee te nemen naar La Coruña, omdat hij iedereen bij de wedstrijden wil betrekken; de drie spelers die ‘afvallen’, zullen vanaf de tribune toekijken.

Zaterdag reisde de ploeg bijtijds naar de tegenstander en na een korte vlucht naar het noordwesten van Spanje kwamen Guardiola en zijn jongens ergens na het middaguur aan in La Coruña.

De volledige lijst voor de trip naar La Coruña:
Valdés, Pinto, Alves, Adriano, Piqué, Puyol, Milito, Maxwell, Abidal, Mascherano, Busquets, Xavi, Iniesta, Keita, Thiago, Afellay, Jeffren, Pedro, Villa, Messi en Bojan.