Nieuws Januari 2010

Guardiola: “Goede eerste seizoenshelft niet meer dan een anekdote”

Ondanks de prachtige cijfers waarmee Barça zaterdagavond de eerste seizoenshelft afsloot in Valladolid, wil coach Guardiola niet mee gaan in de euforie. “De eerste seizoenshelft is slechts een anekdote, er komen nog zoveel zware wedstrijden”, was zijn simpele doch rechtvaardige beredenering na afloop van de 0-3 gewonnen wedstrijd tegen Valladolid.

Barça voegde toch weer een record aan haar clubhistorie toe. Het was namelijk de eerste keer dat de eerste speelronde zonder ook maar één nederlaag werd afgesloten. Voor Guardiola geen reden in de wolken te gaan lopen: “Ondanks dat we nog geen nederlaag incasseerden, stonden we vorig seizoen met een punt meer bovenaan. En belangrijker nog, toen hadden we twaalf punten voorsprong op Real Madrid. We moeten respect hebben met hetgeen we vorig seizoen hebben neergezet, maar belangrijker is dat we ons wedstrijd voor wedstrijd bezig houden met dit seizoen en ons koppie er bij houden. Als we simpelweg naar het programma kijken en de uitwedstrijden die ons nog te wachten staan, sta je weer met beide benen op de grond.”