Nieuws Mei 2010

Guardiola klaar voor de beslissende wedstrijd

Tijdens de persconferentie heeft Guardiola duidelijk gemaakt dat Barça moet winnen van Sevilla om de landstitel te kunnen prolongeren. Het team van Guardiola zal zaterdagavond dan ook voor de volle winst gaan spelen. Zodat het seizoen toch nog met een prijs afgesloten kan worden.

Maar Sevilla moet niet onder schat worden. Ze zijn nog volop in de race om de vierde plaats. Real Mallorca, dat woensdagavond had verloren van Real Madrid, heeft maar één punt minder. Punt verlies en daardoor eventueel verlies van de vierde plaats, houdt in dat Sevilla volgend jaar geen Champions League gaat spelen. Dus de belangen zijn groot. Dat Sevilla een goed team heeft, dat weten de spelers van Barça al. Want het team van Guardiola werd door Sevilla uitgeschakeld voor de Copa del Rey. Het lichtpuntje van deze wedstrijden was, dat de uitwedstrijd in Sevilla gewonnen werd met 0-1. Dit is een resultaat wat zaterdagavond voldoende zou zijn om in de race te blijven voor het kampioenschap.

Mocht er onverwachts toch verloren worden zaterdagavond en daarmee waarschijnlijk de titel verspeeld worden, dan blijft Guardiola toch zeer trots op zijn spelers en alles wat ze hebben gedaan dit seizoen. Want er zijn dit seizoen al drie prijzen gewonen, maar het doel blijft om vier prijzen te winnen.

Voor deze belangrijke en misschien wel beslissende wedstrijd, heeft Guardiola er voor gekozen om alle spelers van het eerste team mee te nemen naar Sevilla. Dus ook de geblesseerde spelers gaan mee. Want mocht de titel wel gewonnen worden in Sevilla, dan moeten volgens Guardiola daar alle spelers bij zijn.