Nieuws Mei 2011

Guardiola onder de indruk

Na de wedstrijd was Pep Guardiola onder de indruk van het spel van zijn eigen spelers. Hij vond dat zijn spelers een briljante wedstrijd hebben gespeeld. "Het is nooit makkelijk. We moeten Manchester United feliciteren voor de goede wedstrijd die ze hebben gespeeld. We zijn erg tevreden, want we weten hoe lastig het is om de Champions League te winnen", aldus Guardiola.

Ook had de trainer van Barça nog mooie woorden van Lionel Messi. "Messi is de beste die ik ooit heb gezien. Messi is uniek in zijn soort. Als hij niet goed speelt is dat omdat hij niet lekker in zijn vel zit. Laten we hopen dat hij altijd goed blijft spelen'', waren de lovende woorden van Guardiola.

Dani Alves was na de wedstrijd net zoals de ander spelers door het dolle heen, toch had hij nog een groot compliment aan de tegenstander. "Iedereen kan een voorbeeld nemen aan de spelers van Manchester United. Het zijn echte heren. Die sportieve houding zal ik nooit vergeten." zie de Barça verdediger. Deze woorden waren het gevolg van het feit dat de spelers van Manchester op het veld bleven staan toen de spelers van Barça de beker in ontvangst namen.

Xavi was heel kort met zijn reactie. Hij zei: "Ongelofelijk" nadat hij geconfronteerd werd met het feit dat hij in zes jaar tijd drie keer de Champions League heeft gewonnen. Maar daar achteraan kwamen nog de woorden "Maar we willen nog meer winnen". Valdés heeft net als Xavi inmiddels drie keer de Champions League gewonnen en daar zei hij over: "De Champions League winnen daar droomde ik vroeger niet eens over".

Puyol, die als reservespeler op de bank zat, zei over de wedstrijd: "We hebben een hele goede wedstrijd gespeeld en diegene die speelden, verdiende dat ook, omdat zij fysiek in orde zijn". Ook vertelde de verdediger dat hij een knieoperatie zal ondergaan om weer fit te worden.