Nieuws September 2009

Guardiola: "We moeten simpeler spelen"

De Spaanse Liga is in volle gang. Voor FC Barcelona staat op dinsdagavond een volgende competitiewedstrijd te wachten. De nog ongeslagen formatie van coach Guardiola treedt om 22:00 aan in  'El sardinero', de thuishaven van Racing Santander.

De blaugranas vertrekken gewoontegetrouw pas op de dag van de wedstrijd. Guardiola heeft alle 19 beschikbare spelers opgeroepen. In de traditionele persconferentie voorafgaande aan een wedstrijd blikte hij terug op de door velen bejubelde overwinning op Atlético Madrid, waarin hij toch veel fout zag gaan: "We moeten simpeler gaan spelen. Ik heb er vertrouwen in dat we elke wedstrijd sterker gaan worden, maar we moeten terug naar de vorm die we hadden."

Het feit dat Barça een groot deel van de wedstrijd geen controle over het spel had, baarde hem zorgen. "Het is dat we efficient waren in het afmaken van onze kansen, maar Atlético had ons veel pijn kunnen doen als ze meer van onze fouten hadden geprofiteerd."

Pep wil geen excuus zoeken in de krappe selectie: "We weten nu eenmaal dat die krappe selectie er is. Dat wisten we een tijd geleden ook al. Ook dat het wedstrijdschema druk zou worden. Dus moeten we niet zeuren. Het is een goede sterke selectie en ik hou er van om met een overzichtelijke groep te werken."