Nieuws Mei 2024

Héctor Fort verlengt zijn contract

De Barcelona verdediger heeft zijn contract verlengd tot 30 juni 2026. Weer een groot talent dat zich aan Barça verbindt. Joan Laporta was aanwezig bij de presentatie. Evenals Rafa Yuste (1e vicepresident), Joan Soler (directeur jeugdvoetbal) en de sportief directeur Anderson Luís de Souza.

Sinds 2013 is Héctor verbonden aan de club (transfer vanaf PB Anguera). Hij doorliep alle jeugdelftallen en kwam dit seizoen bij de selectie van het grote Barça. Zijn debuut maakte hij op 13 december 2023 in de Champions League wedstrijd tegen Royal Antwerp, Positie: rechtsback.

In totaal tot nu toe 10 wedstrijden in Barça: 1x Champions League, 7 wedstrijden in La Liga en 2 wedstrijden in de Copa del Rey. 13 wedstrijden in Barça Atlétic (1 doelpunt).1 wedstrijd in U19A (1 doelpunt) en 1 wedstrijd in de UEFA Youth League. Naast verdedigen is de aanval hem niet vreemd.

Namens de Fan Club Barcelona wensen we Héctor een fantastische carrière en een vaste plaats als rechtsback. Hij zal de concurrentie moeten aangaan met Jules Koundé. Een mooie uitdaging.

Visca Héctor Fort!!

Foto: fcbarcelona.com