Nieuws September 2009

Henrique met Racing tegen zijn werkgever

Dinsdagavond speelt de door FC Barcelona verhuurde verdediger Henrique met Racing Santander tegen zijn eigenlijke werkgever. Het zal een rare gewaarwoording zijn. De Braziliaan, die door de leiding van Barcelona deze zomer te kennen was gegeven dat het beter was dat hij bij Racing een jaar lang ervaring op zou doen in de Spaanse División, ziet de wedstrijd niet als een kans van genoegdoening om te laten zien dat Barça de verkeerde keuze maakte.

"Er zijn een aantal dingen gebeurd deze zomer. Het zou voor mij heel moeilijk worden om bij Barça aan de bak te komen en koos er voor elders meer ervaring op te doen. Zo kan ik volgend seizoen beter voorbereid terugkeren. Mijn illusie is nog altijd om te slagen bij Barcelona."

De vorig jaar aan Leverkusen verhuurde centrale verdediger ziet de wedstrijd wel zitten; "Het wordt een special avond. In de korte tijd dat ik deze zomer meedeed in de voorbereiding van de blaugranas, heb ik veel vrienden gemaakt."

Santander, dat afgelopen weekend bij Malaga haar eerste wedstrijd van het seizoen won, is klaar voor de strijd. "Barça is de beste club van de wereld, maar we gaan er alles aan doen ze te neutraliseren. Ook wij hebben kwaliteiten", aldus Henrique.