Nieuws Oktober 2008

Het elftal 'La Masia'

FC Barcelona is altijd een voorbeeld geweest voor andere clubs als het gaat om de jeugdopleiding. Meer dan de helft van het huidige team doorliep de jeugdopleiding van Barça, La Masia.

Onlangs kwam de club zelfs naar buiten met een heus elftal. Dit op initiatief van  Barça TV en www.fcbarcelona.cat. In het mini estadi werd een fotosessie gemaakt van dit unieke elftal. Uiteraard onder aanvoering van Carles Puyol, het boegbeeld van zowel het huidige elftal als van de gehele jeugdopleiding. Natuurlijk kunnen ook 'cracks' als Xavi Hernandez, Andres Iniesta en Lionel Messi niet ontbreken. Zeker het afgelopen seizoen zijn er ook nieuwe, nog relatief onbekende, namen bijgekomen. Pep Guardiola kent natuurlijk als geen ander de kracht van het opleidingssysteem van FC Barcelona.

Het team bestaat uit:

Victor Valdes, Xavi Hernandez, Carles Puyol, Andres Iniesta, Lionel Messi, Albert Jorquera, Bojan Krkic, Gerard Pique, Pedro, Victor Vazquez en Sergio Busquets.