Nieuws April 2023

Het nieuwe magazine is uit!

Vandaag is de nieuwste editie van het fanclubmagazine naar de post gebracht. De meeste leden zullen het blad dus morgen (vrijdag) op de deurmat zien vallen.

De redactie heeft met alle plezier gewerkt aan een zo divers mogelijk nummer. In de eerste maanden van 2023 heeft onze favoriete club mooie resultaten weten te boeken en uiteraard spenderen we daar aandacht aan. Met liefst twee interviews horen we van Robert Lewandowski en Frenkie de Jong hoe zij dit seizoen tot nu toe ondergaan. We geven daarnaast speciale aandacht aan Gavi, het talent dat FC Barcelona in vuur en vlam zet. Jeugdspeler of senior, geldig of ongeldig nieuw contract, rugnummer 30 of 6, de voortdurende hetze rondom zijn persoon deert de ras-voetballer niet, Gavi is een regelrechte sensatie in Camp Nou! Dat is ook Marc-André ter Stegen, de doelman die zijn ‘hok’ bijkans wekelijks schoon weet te houden. Ter Stegen houdt ze tegen! Hij staat dan ook centraal in een artikel over de ongekend hechte defensie van de blaugranas.

De vaste rubrieken leveren ons in dit magazine amusante verhalen op. Zo bezocht de fanclub het Home of Football in Braamt, een museum waar eigenaar (en fanclublid) Fred Baars de bezoekers uitgebreid fêteert op de mooiste voetbalverhalen. Ook uit de enerverende loopbaan van oud-fotograaf Horacio Seguí halen we een interessante gebeurtenis naar voren.

Door het vele aanbod aan artikelen is een update van de Barça-dames eenmalig komen te vervallen. Gezien hun zegetocht in de Spaanse Primera División zal er in het volgende magazine zeker en vast een feestelijk artikel over de aanstaande kampioenen worden gepubliceerd.