Nieuws April 2024

Het nieuwe magazine is uit!

Morgen wordt de nieuwste editie van het fanclubmagazine naar de post gebracht.

De regels voor verzending van periodieken, zoals ons magazine, zijn door PostNL een tijd geleden eenzijdig aangepast. Gevolg is dat het bezorgen langer duurt, dan de '24-uurs bezorging', zoals we die voorheen kenden. We kunnen daarom op dit moment helaas niet precies zeggen wanneer het magazine bij u op de deurmat valt. We verwachten dat dat op z'n vroegst a.s. woensdag zal zijn.

We zijn er trots op dat we u, in het derde nummer van jaargang 25, ons jubileumjaar, een exclusief interview mogen aanbieden met Esmee Brugts, Nederlands toptalent dat bij het zo succesvolle damesteam FCB Femení haar speelminuten pakt. Bij het mannenvoetbal krijgt de alsmaar doorstromende jeugd volop de aandacht. Wie had er bij de uitkomst van het vorige fanclubmagazine afgelopen Kerst gehoord van Pau Cubarsí, de zeventienjarige verdediger die toen nog geen minuut in het eerste elftal had gespeeld en inmiddels Spaans international is. Zo snel kan het gaan in het voetbal en dat maakt de sport ook zo mooi. Naast Cubarsí worden ook de La Masía-jongelingen Héctor Fort en Marc Guíu maar meteen voorgesteld. En is er ruim aandacht voor de Braziliaanse aankoop Vitor Roque.

Helaas ook droevig nieuws bij onze Club in de afgelopen maanden met het heengaan van twee Barça-iconen. Fotograaf Horacio Seguí en clublegende Joan Casals, beter bekend als l'Avi, het opaatje, van Barça, zijn ons ontvallen. We kijken terug op hun Barça-inbreng in de afgelopen decennia.

Vrolijker is het derde deel van het jubileumartikel, waarin we met spreekstalmeester Dick Bennis terugkijken op de start van de penyabijeenkomsten, een onvergetelijke periode voor velen van ons, bestuursleden en fanclubleden.

Het is een uitgebreid aanbod aan artikelen geworden. De perikelen rond het vertrek van coach Xavi Hernández en de sportieve prestaties in La Liga en de Champions League, ze komen allemaal aan bod in het volgende nummer, dat al vrij snel zal volgen.

De redactie wenst u wederom veel lees- en kijkplezier!