Nieuws Juni 2013

Hiep hiep hoera!

Lionel Messi is jarig! De beste voetballer van de wereld zag het levenslicht op 24 juni 1987 in Rosario. De Argentijn kwam op jonge leeftijd naar Barcelona toe om uit te groeien tot `s werelds beste voetballer. Volgens de meeste voetbalkenners zelfs de beste ooit, en dat terwijl hij vandaag pas 26 jaar is geworden.

Messi debuteerde op 16 november 2013 in een oefenwedstrijd tegen Porto. De kleine aanvaller was toen pas 16 jaar oud. Het duurde nog even voor hij zijn kunsten opnieuw mocht vertonen. Na wat wedstrijden in Barça C en Barça B speelde Messi op 16 oktober 2004 zijn eerste wedstrijd in de Primera División. Pas op 1 mei 2005 scoort La Pulga (De Vlo) zijn eerste treffer in de competitie. Na dat duel met Albacete volgen er nog veel meer doelpunten van Messi. De aanvaller staat inmiddels op 212 treffers in 243 competitiewedstrijden. In alle officiële wedstrijden voor Barcelona en Argentinie staat de teller op 309 goals in 373 duels.

Het aantal prijzen wat Messi heeft gewonnen is ongekend veel. Heeft u even... 3x de Champions League, 6x de Primera División, 2x de Copa del Rey, 2x de Europese Supercup, 5x de Spaanse Supercup en 2x de FIFA Club World Cup. Inidividueel won Messi 4x de FIFA Ballons d’Or, 3x de Gouden Schoen en 1x de FIFA World Player award.

Gerelateerd nieuws