Nieuws April 2019

Historische overwinning op Old Trafford

Barcelona heeft zich gisteravond een uitstekende uitgangspositie afgedwongen. In de eerste wedstrijd van de kwartfinale in de Champions League werd het 0-1 voor de Catalanen door een eigen doelpunt van Luke Shaw.

Marcus Rashford en Romelu Lukaku waren het aanvalsduo bij de Mancunians, maar met name de Belg werd amper gevonden. Barcelona domineerde en kwam afgezien van twee dreigende situaties met Rashford niet in de problemen. De eerste keer dat Messi in stelling werdt gebracht was het meteen raak voor Barça, hij gaf een voorzet op Suarez die de bal richting doel kopte en deze onderweg nog getoucheerd werd door Luke Shaw. De belangrijke uitdoelpunt was vrij vroeg in de pocket. Hierna werden de Engelsen sterker maar tot veel kansen leidde dit niet. Dalot was de enigste met een levensgrote kans, gelukkig voor de Catalanen wist hij de kopbal niet de goede richting op te koppen.

De tweede helft bracht niet veel meer dan de eerste helft, Barcelona was de bovenliggende partij. Door de wisselingen van spelers werdt het nog enigzins spannend gezien de kleine voorsprong van Barça maar ook deze 'frisse'spelers werden vakkundig onder de duim gehouden. Zo bleek dus dat het ene moment van Messi en Suárez goud waard was. Dit was tevens een historische overwinning, het was de eerste overwinning ooit van Barça op Old Trafford! Barça is er nog niet, er volgen nog 90 spannende minuten in Camp Nou. Deze wedstrijd is volgende week dinsdag 16 april.

Opstelling Man United

De Gea, Young, Lindelof, Smalling, Shaw, Dalot, McTominay , Fred Pogba , Rashford '85 (Pereira) , Lukaku '70 (Martial)

Opstelling FC Barcelona

Ter Stegen , N. Semedo , Piqué , I. Rakitic , Sergio '90 (Aleña), Coutinho '66 (Sergio Roberto) , Arthur '66 (Vidal), Suárez, Messi, Lenglet, Jordi Alba