Nieuws Januari 2021

Huesca-Barcelona 0-1

Na 5 wedstrijden niet verloren te hebben zou de nummer laatst 3 punten op moeten leveren. En dat doel werd met hard werken bereikt. Moeizaam ging het wel. Huesca had de zestien dicht gemetseld onder het motto: verdedigen is altijd nog gemakkelijker dan aanvallen. En als Barça er al eens doorheen kwam stond daar nog de uitstekende keeper van Huesca.

De eerste kans, in de 6e minuut kwam op naam van Pedri. Aan deze jonge speler gaan we nog veel plezier beleven! In de 18e minuut een kans voor de hard werkende Dembélé. Barça ging door met het creëren van kansen. In de 29e minuut een kopbal van Pedri die net over het doel verdween. Hij kon er net niet goed bij. Jammer, want dat had de 0-1 moeten zijn.

Ondertussen deed Messi zijn werk in zijn 500e wedstrijd in la Liga (en 750e wedstrijd totaal voor Barça). Zijn klasse kwam weer naar voren door een slimme voorzet die door Frenkie werd binnen getikt. GOAL 0-1 en dik verdiend. Daar kwam nog bij een briljante vrije trap in de 41e minuut die door de keeper van Huesca geweldig uit de bovenhoek werd getikt. Gezien het spel van Messi is hij weer op de weg terug. Gelukkig, want we kunnen niet zonder hem.

In de tweede helft gaf Huesca wat meer druk naar voren. De ruimtes voor FC Barcelona werden wat groter. Dit leidde in de 57e minuut tot een kans voor Dembélé. Kleine kansen voor beide teams maar Ter Stegen hield zijn doel schoon. Een prima redding op een inzet van Huesca. In de 67e minuut nog een kans voor Messi die helaas verloren ging.

Koeman bracht een aantal wijzigingen (zie onder kopje “opstelling”). De wissels deden hun best maar meer doelpunten zaten er niet in. Toen de scheidsrechter affloot ging er een zucht van verlichting door de spelers en technische staf. Doel bereikt: 3 punten.
Woensdag uit naar Bilbao en zaterdag uit naar Granada. 6 punten zou mooi zijn. Visca Barça

Opstelling: Ter Stegen, Dest (74”Mingueza), Araujo, Sergio (74”Pjanic), Braithwaite (80”Griezmann), Messi, Dembélé, Lenglet, Pedri, Jordi Alba, Frenkie de Jong

Foto: fcbarcelona.com

Gerelateerd nieuws