Nieuws Januari 2020

Ibiza - Barça 1-2

FC Barcelona heeft zich in de uitwedstrijd tegen Ibiza weten te verzekeren van een plek in de achtste finales van de Copa del Rey. Tegen het nietige Ibiza won de ploeg echter pas na 94 minuten voetbal, na ruim een uur tegen een achterstand aan te hebben gekeken. Een Barça zonder Messi oogde stroef en ontsnapte maar ternauwernood aan verlengen, hetgeen toch wel een blamage was geweest voor de ploeg van Setien.

Barça speelde dramatisch op bezoek bij Ibiza en kwam al snel op achterstand na een goal van Javi Perez. Zijn schot werd van richting veranderd en was Neto te machtig, de reservekeeper die in de Copa mag opdraven. Barça trad aan met een ploeg vol jongelingen zoals Fati en Puig, laatstgenoemde vanzelfsprekend een grote uitblinker in zijn invalbeurt tegen Granada. Barça maakte een lusteloze indruk op Ibiza en ontsnapte nog voor rust aan een grotere achterstand. Een goal van Ibiza werd afgekeurd en Ibiza trof ook nog eens de paal.

Na de spelhervatting werd Barça ietwat dominanter, ook al kon Frenkie de Jong zijn stempel niet drukken op een duel waarin hij wel een van de uitblinkers zou moeten zijn. Zijn enige moment van genialiteit betrof een assist op Griezmann na ruim 70 minuten, die met links feilloos binnenschoot en hiermee Barça weer wat adem gaf. Ibiza bleef dromen van een mirakel en een verlenging, maar na 94 minuten wist Griezmann op aangeven van Alba deze droom de vergetelheid in te schieten. Een ontsnapping voor Barça, dat niet zat te wachten op een onnodige verlenging en door deze late goal zeker is van een plaats in de volgende ronde van het bekertoernooi. De eerstvolgende competitiewedstrijd staat al weer snel voor de deur, een treffen met Valencia.

Foto: www.fcbarcelona.cat

Opstelling Barça: Neto, Roberto, Lenglet, Firpo, Puig ('71 Arthur), Rakitic ('81 Vidal), Frenkie, Fati, Griezmann, Pérez ('59 Alba)