Nieuws Maart 2012

Ibrahim Afellay mee naar Milaan

Josep Guardiola heeft Ibrahim Afellay opgenomen in de selectie voor de eerste wedstrijd tegen AC Milan in de kwartfinale van de Champions League, woensdag in San Siro.

De Nederlandse aanvaller raakte vorig jaar op 22 september zwaar geblesseerd. Hij scheurde de kruisbanden van zijn linkerknie. Ibrahim hervatte een week geleden de groepstraining van FC Barcelona en heeft nu toestemming gekregen van de medische staf om met zijn ploeggenoten mee te reizen naar Italië.

Guardiola heeft een voorlopige selectie van 21 spelers samengesteld: Valdés, Pinto, Alves, Piqué, Fàbregas, Mascherano, Puyol, Xavi, Iniesta, Alexis, Messi, Thiago, Keita, Busquets, Pedro, Afellay, Cuenca, Muniesa, Montoya, Oier en Tello.

Het ligt niet voor de hand dat Afellay al in aanmerking komt voor een plaats in de wedstrijdselectie. De coach neemt Ibi vooral mee om deel te nemen aan de trainingen voorafgaand aan de wedstrijd. Naast het goede nieuws van Afellay, is erg ook slecht nieuws over Adriano. De verdedigende middenvelder blijft in Barcelona om daar verder te herstellen van een hamstringblessure.

De kwartfinale tegen AC Milan begint om 20:45 uur en is live te zien bij de NOS en Sport1. Voor de mensen die het niet kunnen zien, de Fan Club zal weer live verslag doen via Twitter.