Nieuws December 2012

In Spanje ook aandacht voor overlijden Nederlandse grensrechter

Het zal niemand ontgaan zijn, dat vorige weekend de 41-jarige grensrechter Richard Nieuwenhuizen werd mishandeld door een aantal jongens van de voetbalclub Nieuw Sloten. Een dag later kwam de man uit Almere te overlijden.

Het vreselijke voorval heeft zelfs de Spaanse pers weten te bereiken. De Spaanse sportkranten, waaronder Mundo Deportivo en Sport, maar ook andere Spaanse media, besteden afgelopen week meerdere keren aandacht aan het vreselijke voorval. De Fifa heeft besloten om een minuut stilte te houden bij de eerste wedstrijd om het wereldkampioenschap voor clubs.

Het overlijden van Richard Nieuwenhuizen is ook binnen de Fan Club Barcelona onderwerp van gesprek geweest. Daarom willen wij de nabestaanden van Richard Nieuwenhuizen op deze manier condoleren met dit grote verlies en we wensen hun voor de toekomst heel veel sterkte.