Nieuws November 2011

Iniesta mist CL-duel

Barça’s nummer acht moet de trip naar Milaan missen uit voorzorg, nadat hij zaterdag in de wedstrijd tegen Zaragoza een stoot kreeg tegen zijn linkerbeen. Guardiola heeft besloten hem daarom te laten rusten. De Spaanse middenvelder blijft achter met de geschorste Alves en de geblesseerde Adriano en Afellay, die tevens de clash zullen missen.

Pedro is echter weer opgenomen in de selectie voor het Champions League duel. Zaterdag kreeg hij van de medische staf het groene licht en hoewel hij niet meteen opgesteld werd tegen Zaragoza, maakt hij nu samen met Bartra, Dos Santos, Cuenca en Oier deel uit van de ploeg.

Maandagochtend trainde het team in het Ciutat Esportiva met het oog op de trip naar Milaan. Iniesta werkte apart met de fysio en Adriano miste eveneens, waardoor Guardiola over achttien spelers uit het eerste team kon beschikken. Die werden aangevuld door Bartra, Dos Santos, Cuenca en Oier.

Dinsdagochtend zullen de spelers naar Milaan vliegen en om zeven uur die avond zullen ze in het San Siro trainen. De aftrap van de wedstrijd die waarschijnlijk zal bepalen wie er bovenaan eindigt in groep H is woensdag om 20:45 uur.