Nieuws Maart 2009

Iniesta presenteert eigen website

Andres Iniesta, de smaakmaker op het middenveld van Barça die herstellende is van een blessure aan zijn rechterbeen, presenteerde dinsdag zijn website www.andresiniesta.es

Bij de lancering van zijn website waren ook Carles Puyol en Slivio Mendes “Sylvinho” aanwezig als wel de broers José en David Muñoz, bandleden van de groep “Estopa” en vrienden van Iniesta met wie hij de muziek voor zijn website heeft gemaakt.

De man van La Mancha is er van overtuigd dat het nu het moment was om het internet op te gaan. “Een wereld waar ik altijd al van gehouden heb, omdat de mensen je steeds beter kennen en willen leren kennen." kan u niet zeggen dat er niet over mij gesproken is, maar ik heb een contract tot 2014 en, als God het wil, hoop ik mijn afscheid bij Barça te kunnen vieren."

Hij ontkent dat men hem vanaf nu als een speler met verstand van de media mag zien. “Dat zijn dingen voor de mensen en de pers. Het belangrijkste is wat ik kan doen in het veld en dat is waar ik me mee bezig houdt”.

Iniesta is ervan overtuigd dat het in het voetbal makkelijker is om de top te bereiken dan om op de top te blijven en met zijn website zal het hetzelfde zijn; “Daarom zullen we proberen deze zo goed mogelijk te onderhouden om zo interessant mogelijk te blijven.”

De ontwerpers van www.andresiniesta.es hebben een groot assortiment aan multimedia toegepast, zoals foto’s en video’s van de speler, een blog waarop Iniesta zelf zal schrijven en de diverse spellen en wedstrijden waarbij de spelers bijvoorbeeld een door Iniesta gesigneerd shirt kunnen winnen.

Op de presentatie werden door de aanwezige pers de nodige vragen gesteld. Verwezen werd naar het feit dat Iniesta ooit als hangijzer in de Madrileense presidentsverkiezing fungeerde en dat er komende zomer opnieuw verkiezinge zijn in Madrid. Iniesta gelooft niet dat het in zijn handen ligt dat een mogelijke kandidaat voor het presidentschap wederom zijn naam als verkiezingsstunt zal gebruiken. Hij weet wel dat wie ook deze verkiezingen moge winnen, Iniesta zelf azulgrana gekleed zal blijven tot het moment dat hij zijn voetbalschoenen aan de wilgen hangt: "Ik

Iniesta is er van overtuigd dat zijn collega Víctor Valdés ook deze wens heeft, ondanks dat de keeper en de club nog geen akkoord hebben kunnen bereiken over de vernieuwing van het contract dat aan het einde van het volgend seizoen afloopt: "Het enige dat ik kan zeggen over dit thema is dat ik hoop dat Víctor nog lang bij ons zal kunnen blijven en dat is geloof ik ook zijn wens en die van de club. Als collega en vriend kan ik hem alleen het beste wensen en hoop ik dat men deze kwestie zo spoedig mogelijk oplost.”.

De middenvelder staat op het punt om zijn plaats weer op te eisen na een blessure te hebben opgelopen aan het rechterbeen in de laatste wedstrijd tegen Malaga. Het doel is om weer te kunnen spelen tegen Valladolid. "Ik voel me beter en ik hoop er komende zaterdag weer bij te kunnen zijn”, bevestigde de speler uit Fuentealbilla, die eraan herinnerde dat hij dit seizoen ongelukkigerwijs al veel wedstrijden verloren heeft en daarom spoedig weer 100% hoopt te zijn om zo de laatste wedstrijden van het seizoen te kunnen spelen.

Door de blessure heeft de centrumspeler ook niet kunnen spelen in de dubbele ontmoeting tussen het Spaanse en het Turkse elftal voor de kwalificatie voor het WK dat in 2010 in Zuid-Afrika gehouden zal worden. Zonder Iniesta had 'La Roja' het zaterdagavond in de eerste ontmoeting een stuk moeilijker dan verwacht.

Iniesta beschouwd het als normaal dat men opmerkt dat hij niet op het veld staat maar hij voelt zich niet onvervangbaar. "Spanje heeft ook gewonnen zonder dat ik speelde en het zal ook zonder vele andere spelers blijven winnen. Gelukkig hangt het spel niet van één speler af”.