Nieuws Maart 2013

Iniesta: “We hebben ons doel bereikt”

“We hebben ons doel bereikt. Tot dusver was dit één van de meest complete wedstrijden die we gespeeld hebben. Hopelijk helpt deze ervaring ons in de toekomst,” zei Andrés Iniesta minuten na de 4-0 overwinning op AC Milan. “Het team speelde geweldig. Wanneer je zo’n eenheid tussen het team en de fans, dan kunnen de wedstrijden erg lang zijn voor onze tegenstanders in Camp Nou.” De Spaanse middenvelder legde uit dat een comeback een absolute must was na het resultaat in de eerste wedstrijd. “We hadden een plicht om terug te vechten en dat is wat we gedaan hebben. Het gevoel dat we uitstraalden op het veld was fantastisch. Wanneer we onze identiteit tonen, zijn we lastig te verslaan.” Daaraan voegde hij toe: “Soms gaan dingen zoals je hoopte dat ze zouden verlopen. Dit seizoen is heel lang en er komt een tijd voor wat dan ook. Deze dinsdag moesten we op 110% spelen.”

De spelers van Barça waren het er allemaal over eens dat ze superieur waren aan Milan, dat de atmosfeer in het stadion simpelweg magisch was en, misschien wel het belangrijkste van allemaal, dat het team haar essentie weer gevonden heeft.
Hier volgen opmerkingen van een aantal Barça-spelers.

David Villa, de maker van de 3-0: “We gingen vliegend van start. Vanaf het fluitsignaal zochten we naar ons eerste doelpunt. We geloofden absoluut dat we de achterstand konden ombuigen en met die instelling kan er veel bereikt worden. We zijn heel blij voor onze fans; ze hebben altijd in ons geloofd en ze hebben ons ondertussen niet bekritiseerd. Dit was voor hen. Ook onze vreugde is overdonderend. We moeten hiervan genieten. Het maakt me niks uit tegenover wie we staan in de kwartfinales.

Jordi Alba, die met zijn doelpunt de genadeklap uitdeelde aan Milan: “Dit is een hele belangrijke overwinning voor ons, er stond zoveel op het spel. We lagen behoorlijk onder vuur in de laatste minuten van de wedstrijd, toen Milan zocht naar een doelpunt. Maar zowel in de voor- als achterhoede waren we goed en men zag het echte FC Barcelona. Milan had nog een grote kans, die van Niang. Ik ben blij dat mijn doelpunt belangrijk was.”

Gerard Piqué: “We hadden het geluk dat we vroeg scoorden en dat hielp ons. Vanaf het begin waren we superieur aan Milan en scoorden we. De atmosfeer was fantastisch. De fans wisten wat we nodig hadden en we speelden goed.”

Dani Alves: “Ik denk dat de clubleden en fans het stadion met een trots gevoel verlieten. We waren niet het team dat verloor van Milan, maar we zijn het team dat dinsdagavond won. We zetten druk en creëerden kansen. Dit is de identiteit van het team. We weten hoe we het ritme van de wedstrijd moeten bepalen. Deze magische avond hebben we een geweldige tegenstander verslagen.”

Klik hier voor reacties en foto’s van andere Barça-spelers van diverse sociale media!