Nieuws November 2011

Iniesta: “We spelen goed in Camp Nou”

Barça’s nummer 8 sprak na de wedstrijd tegen Rayo met Barça TV en verklaarde tevreden te zijn met de overwinning en sprak daarnaast over de indrukwekkende statistieken in Camp Nou.

FC Barcelona versloeg Rayo Vallecano met 4-0 in Camp Nou. Daarmee heeft het team al 34 keer gescoord in een thuiswedstrijd en kreeg het geen enkel doelpunt tegen. “Het zijn indrukwekkende getallen. We spelen goede thuiswedstrijden. Het is lastiger in uitwedstrijden, maar daar wordt door het team aan gewerkt om dat te verbeteren”, aldus Andrés Iniesta.

De technische staf van FC Barcelona heeft gewerkt aan verschillende speelsystemen om per wedstrijd te bekijken welke het beste daarbij pas. De middenvelder vertelde daarover: “We bestuderen onze tegenstanders, maar soms veranderd een tegenstander van stijl als ze tegen ons voetballen. De technische staf vertelt ons hoe de tegenstander voetbalt en passen wij andere varianten van onze stijl van spelen toe in de wedstrijd.”

Iniesta was heeft blij voor Alexis en Villa dat ze beide gescoord hebben tegen Rayo. “Het is voor hen goed nieuws. We weten allemaal dat een aanvaller graag doelpunten scoort. Het is goed voor ze en het is goed voor het team.”

Over de zes punten voorsprong van Real Madrid vertelde Iniesta dat er weinig ruimte voor fouten is in La Liga: “We hebben binnenkort de klassieker tegen Real Madrid en dit is de competitie. Ieder jaar wordt er veel van je verwacht en bij Barça strijd je ieder jaar om alle titels te winnen.” De middenvelder vertelde dat het team het goed doet, maar dat er meer van ze verwacht wordt. “Iedereen verwacht het van ons. We moeten het zelfvertrouwen houden.”

Op zaterdag 10 december om 22:00 uur staat de wedstrijd Real Madrid - FC Barcelona op het programma. De fanclub organiseert weer, voor de leden én hun introducés, een Penyabijeenkomst om gezamenlijk naar deze Clásico te kijken. U kunt zich hier aanmelden voor de Penyabijeenkomst in Breda.

U komt toch ook? Tot ziens in Breda!