Nieuws Oktober 2022

Inter - Barça 1-0

Barça heeft in Milaan niet weten te winnen van Inter Milan. In het Estadio Guiseppe Meazza bleek Inter met 1-0 te sterk voor de blaugranas

Het duel ging lang gelijk op. Toch leek de thuisclub het beste van het spel. Beide ploegen kregen geen grote kansen. Toch kwam Inter in de slotfase van de eerste helft op voorsprong, door een schot van Çalhanoglu.

Na rust leek Barça het beter van het spel, maar bleek de defensie van de thuisclub voldoende weerstand te bieden. Even leken de blaugranas voor de gelijkmaker te zorgen, maar een handsbal van Ansu Fati gooide roet in het eten. Beide ploegen wisten in het restant van het duel niet meer gevaarlijk te worden.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Marcos Alonso (63’ Baldé), Eric Garcia, Christensen (58’ Piqué), Sergi Roberto, Pedri, Busquets, Gavi (83’ Kessié), Raphinha (63’ Ansu Fati), Lewandowski, Dembélé.

Foto:www.fcbarcelona.cat