Nieuws November 2018

Inter - Barça 1-1

Barça wist het uitduel tegen Inter niet te winnen. Ondanks het overwicht van de Catalanen werd het in het Guiseppe Meazza 1-1. Beide goals werden in de laatste tien minuten van het duel gescoord. Met dit gelijke spel is het team van ernesto Valverde wel geplaatst voor de
achtste finales van de Champions League

In de openingsfase ging het spel op en neer. Barça kreeg na goed tien minuten spelen de eerste kans, maar Luis Suárez schoot net over. Niet lang daarna kreeg Inter ook nog een goede kans. Halverwege de eerste helft kreeg de Uruguayaan wederom een kans, nadat hij de bal weergaloos met zijn oor aannam, waarna Suárez de bal naast. Jammer genoeg leverde dit geen treffer op.
De grootste kans voor rust kreeg Dembélé na een half uur spelen, maar Luis Suárez stond in de weg. Er was lichte paniek in de Italiaanse verdediging, die de bal tot corner te verwerkte. Hieruit kreeg wederom El Pistolero de kans, maar zijn schot ging voorlangs. Kort voor rust kreeg Suárez de bal voor zijn voeten, maar keeper Handanovic redde nog knap.

Na rust werden de blaugranas wel sterker. Wederom kreeg Suárez een aantal kansen, maar leverde in het eerste deel van de tweede helft nog geen doelpunt op. Ook Ivan Rakitić probeerde het halverwege de tweede helft van afstand, maar het schot ging ruim naast. Doordat het team van Ernesto Valverde het overwicht niet in de score wist uit te brengen, bleef de Italiaanse ploeg in de wedstrijd. In de slotfase wist invaller Malcom, na een goede solo, Barça op voorsprong te zetten. Nog binnen 5 minuten later wist Icardi de thuisclub op gelijke hoogte te zetten. In de slotfase wisten zowel de Catalanen als de Italianen niet meer te scoren.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Alba, Lenglet, Piqué, Sergi Roberto, Arthur (73’ Vidal), Busquets, Rakitić, Coutinho, Luis Suárez, Dembélé (81’ Malcom).

Foto: www.fcbarcelona.com