Nieuws September 2013

Interlands voor Barça spelers

Komende week is er geen competitiewedstrijd in de Primera División in verband met interlandvoetbal. Maar liefst 13 spelers van FC Barcelona zijn opgeroepen om de diverse landen te vertegenwoordigen.

Voor Spanje zijn Victor Valdés, Jordi Alba, Sergio Busquets, Xavi Hernández, Andrés Iniesta, Pedro Rodríguez en Cesc Fàbregas zijn door de Spaanse bondscoach Vicente del Bosque geselecteerd voor de WK kwalificatie wedstrijd tegen Finland. Dit duel zal op 6 September in Helsinki worden gespeeld. Vervolgens zal op woensdag 10 September La Roja het in Geneve opnemen tegen het Chili van Alexis Sánchez, die ook voor dit oefenduel is opgeroepen.

Sergi Roberto is door Julen Lopetegui, bondscoach van Spanje U21 opgeroepen voor de EK kwalificatie wedstrijd tegen Oostenrijk, op 5 September in Graz. De Spaanse beloften spelen op 10 September in het Estadio Nuevo Las Gaunas in Logroño tegen Albanië.

Argentinië zal het met Lionel Messi op 10 September opnemen tegen Paraguay. Dit duel staat in ook in het teken van de WK kwalificatie.

Het Braziliaanse elftal speelt voor het WK van 2014 in eigen land twee oefenwedstrijden tegen respectievelijk Australië en Portugal. Hiervoor zijn de Blaugrana’s Dani Alves en Neymar geselecteerd. Op 7 September zullen de Goddelijke Kanaries het in hoofdstad Brasilia opnemen tegen Australië. Drie dagen later zal in Boston Portugal de tegenstander zijn.

Alex Song zal het met Kameroen op 8 September opnemen tegen Libië. Voor de nummers een en twee van deze poule is dit dus een belangrijke wedstrijd in aanloop naar het WK van 2014.