Nieuws Maart 2022

Interlandvoetbal

Dit weekend wordt er vooral interlandvoetbal gespeeld. De volgende Barça-spelers zijn geselecteerd voor hun nationale teams: (NB; de wedstrijd Rusland – Polen is afgelast).

Duitsland: ter Stegen

Spanje: Jordi Alba, Eric Garcia, Gavi, Pedri, Ferran Torres

Nederland: Frenkie de Jong, Memphis

Uruguay: Ronald Araujo

Brazilië: Dani Alves

Montenegro: Lazar Carevic

Marokko: Ez Abde

Spanje onder 21: Nico, Arnau Tenas

Alle Europese wedstrijden zijn vriendschappelijk. Marokko speelt voor kwalificatie tegen de Democratisch Republiek van Congo. De winnaar plaatst zich voor Qatar. Spanje onder 21 speelt zijn vriendschappelijke wedstrijd tegen Letland onder 21.

De USA (met de geblesseerde Dest) speelde helaas 0-0 tegen Mexico. Met nog 2 wedstrijden te gaan (Panama en Costa Rica) is kwalificatie voor de USA nog steeds mogelijk.

Uruguay (met Araujo) gaat naar Qatar na een 1-0 zege op Peru!! Dat gold al lang voor Brazilië waar Dani Alves 90 minuten op de bank bleef.

Carevic (Montenegro) speelde een halve vriendschappelijke wedstrijd tegen Armenië (1-0 verlies). Door de diskwalificatie van het Russisch team staat Spanje onder 21 bovenaan met 6 punten voorsprong op nummer 2. Deze week de groepswedstrijd tegen Slowakije onder 21.

De volgende wedstrijden staan o.a. nog op het programma: •

* Congo-Marokko (kwalificatie)

• Spanje onder 21 – Letland onder 21 (vr)

• Duitsland = Israël (vr)

• Spanje – Albanië (vr)

• Nederland- Denemarken (vr)

• Nederland – Duitsland (vr)

• Spanje – IJsland (vr)

• Bolivia – Brazilië (kwalificatie)

We wensen de Barça – spelers veel succes in hun wedstrijden!!

Foto:fcbarcelona.com

Gerelateerd nieuws