Nieuws Oktober 2010

Internationals terug: focus op Valencia

Alle internationals van FC Barcelona zijn woensdag teruggekeerd naar de Ciutat Esportiva. Nadat maandag het Argentijnse trio Messi, Milito en Mascherano terugkwam, hebben ook de andere internationals zich weer bij de selectie gevoegd. Nu de internationale onderbreking afgelopen is, richt Barça zich op de competitieduels en de Champions League en Copa del Rey wedstrijden die komen gaan, maar voor nu ligt de focus op de komst van Valencia. De koploper van de competitie komt zaterdag naar Camp Nou en voordat het zover is, zal Barça nog een aantal trainingen afwerken.

Terwijl Guardiola maandag en dinsdag nog de trainingsgroep compleet maakte met spelers uit het reserveteam, was het woensdag weer de normale selectie die trainde. De training in de Ciutat Esportiva Joan Gamper was naar de avond verschoven om de Spaanse internationals, die net een wedstrijd tegen Schotland achter de rug hadden, tegemoet te komen. Van het Barça B-team werd Víctor Vázquez opgeroepen, en Javi Espinosa en Carlos Castarnado werden van de Juvenil gepromoveerd om met het eerste team mee te trainen.
Xavi Hernández, die niet was niet opgeroepen voor de Spaanse selectie, trainde echter opnieuw apart van zijn teamgenoten, net als Pedro, om verder te werken aan het herstel van zijn enkelblessure die hem de wedstrijd tegen Real Mallorca deed missen. Ook Gaby Milito trainde niet met de groep mee, omdat hij nog niet helemaal hersteld was nadat hij dinsdag de training vroegtijdig verliet.

David Villa werd woensdagmiddag onderworpen aan een aantal testen om te bepalen hoe ernstig de knieblessure die hij dinsdag opliep tijdens de Spaanse wedstrijd tegen Schotland is. De medische staf heeft inmiddels aangegeven dat Villa waarschijnlijk voldoende hersteld zal zijn om tegen zijn oude club Valencia te spelen deze zaterdag.
De wedstrijd tegen Valencia begint zaterdag om 20:00. Donderdag- en vrijdagochtend zullen er nog twee trainingen plaatsvinden in de Ciutat Esportiva en vóór de wedstrijd zullen de spelers om 11:30 nog eenmaal trainen in Camp Nou.