Nieuws April 2017

Interview Ivan Rakitic

Middenvelder Ivan Rakitic werd geïnterviewd door La Liga om te praten over El Clásico van aanstaande zondag in het Santiago Bernabéu. Hier onder vind je de highlights van het gesprek.

Algemene indrukken van de wedstrijd:

"We willen deze wedstrijd winnen. We MOETEN winnen en gaan er met het volste vertrouwen naar toe. De afgelopen jaren hebben we er goed gevoetbald en we willen weer goed voetbal laten zien."

Waar focust Barça zich op?:

"Met alle respect voor Real Madrid, het belangrijkste is niet hoe goed zij zijn maar dat wij goed zijn. Ik denk dat we een goede kans hebben om te winnen."

De motivaties van Barça:

"Niemand is zo hongerig naar overwinningen dan Barça. Ik ken de club met al zijn trofeeën, we zijn op zoek naar meer..."

Je herinneringen van de afgelopen Clásicos:

"Ik heb goede herinneringen aan de 4-0 overwinning in Madrid van vorig seizoen, maar ook hoe we gespeeld hebben, we waren superieur."

Je ervaringen van El Clásico als speler van Sevilla:

"Ik heb al het geluk geproefd te scoren tegen Madrid toen ik voor Sevilla speelde. Hopelijk lukt het me ook als speler van Barça. Desalniettemin win ik liever dan dat ik scoor."

De schorsing die dreigt voor Neymar:

"Hij is een van de drie beste spelers ter wereld en het zou voor ons beter zijn als hij speelgerechtigd is. Maar we hebben al laten zien ook zonder hem te kunnen winnen."

Het bereiken van een mijlpaal, 150 wedstrijden voor Barça:

"Ik ben erg blij en trots dat ik dit bereikt heb. Ik heb elke dag veel plezier bij deze club en hoop op nog meer mijlpalen."