Nieuws Februari 2013

Jarigen bij Barça

Vandaag vieren twee spelers bij Barça hun verjaardag. Van het eerste team van de Blaugrana’s viert Gerard Piqué zijn zesentwintigste verjaardag. De Catalaanse verdediger, die op 23 januari vader werd van zoon Milan, speelde al op jonge leeftijd in de jeugd van Barça. Na alle jeugdelftallen te hebben doorlopen, koos Piqué er op zijn zeventiende ervoor om zijn geluk elders te beproeven en vertrok hij naar Manchester United. Na vier jaar bij deze Engelse club onder contract te hebben gestaan, keerde Piqué terug naar Barça. De verdediger maakt nu een sterk seizoen door. Ook afgelopen woensdag, in de halve finale in de Copa del Rey tegen Real Madrid, liet Piqué zien van grote waarde te zijn voor de Blaugrana’s.

Ook bij Barça B is er zaterdag een jarige. Kiko Femenía, de aanvaller van de beloften van FC Barcelona, wordt vandaag tweeëntwintig jaar. Femenía speelde al op zijn negentiende in het eerste elftal van Hércules CF en had een belangrijk aandeel in de promotie van die ploeg naar de Primera División in 2010. De club uit Alicante degradeerde weer na één seizoen, maar de aanvaller had de aandacht van Barça naar zich toe getrokken. De Catalaanse club gaf te kennen Femenía over te willen nemen en hij greep deze kans met beide handen aan. Sinds zijn komst naar FC Barcelona is hij gelijk een vaste waarde in het elftal van Eusebio Sacristán en scoorde vijf maal in 29 wedstrijden voor Barça B.

De Fan Club Barcelona feliciteert @Pique en @Kiko met hun verjaardag en wenst ze een fijne dag toe.