Nieuws September 2013

Kameroen bij play-offs WK

Door de 1-0 overwinning op Libië heeft Kameroen zich als tiende en laatste Afrikaanse land geplaatst voor de play-offs voor deelname aan het WK 2014 in Brazilië. Naast de Ontembare Leeuwen hebben ook Ivoorkust, Kaapverdië, Ghana, Algerije, Nigeria, Burkina Faso, Egypte, Senegal en Ethiopië zich geplaatst voor de barragewedstrijden.

Op 16 september volgt de loting voor de play-offs. De heenduels op 11 of 15 oktober en returns op 15 of 19 november bepalen welke vijf Afrikaanse landen een ticket bemachtigen voor het WK.

Bij de Ontembare Leeuwen speelde Alex Song op vier minuutjes na de gehele wedstrijd. Bij Kameroen stond tevens ex-Blaugrana Eto’O in de basis. Speler van Barça B, Jean Marie Dongou, maakt ook onderdeel uit van de selectie van kameroen, maar kreeg van bondscoach Volker Finke geen speelminuten.

Verdediger Aurélien Chedjou scoorde het enige doelpunt van de wedstrijd door een hoekschop binnen te koppen. Alex Song was nog dichtbij een verdubbeling van de score, maar zijn schot vanaf de rand van het zestienmetergebied eindigde niet in het doel. De keeper van Libië stond de treffer in de weg met een geweldige redding. Song verliet in de 86e minuut het veld onder luid applaus van het publiek.

Foto: www.fcbarcelona.cat