Nieuws Juli 2009

Keirrison nieuwste aanwinst

Opnieuw heeft FC Barcelona zich geroerd op de transfermarkt. Het gerucht ging al langer, maar vandaag is het officieel bekend gemaakt dat Keirrison da Souza Carneiro, kortweg Keirrison, voor de komende vijf seizoenen onder contract staat van FC Barcelona.

Met de overkomst van de 20 jarige Braziliaan is een bedrag gemoeid van 14 miljoen euro. Dit bedrag loopt nog op bij sportieve prestatie naar de 16 miljoen. Keirrison komt over van Palmeiras, waar hij met 21 doelpunten de jongste topscoorder aller tijden van Brazilie is geworden. Hij geldt dan ook als een van de grootste talenten van Zuid-Amerika.

Overigens komt Keirrison nog niet direct voor in de plannen van trainer Pep Guardiola. De bedoeling is dat de spits het eerste jaar sowieso nog uitgeleend wordt aan een andere club. Er zouden al enkele clubs interesse hebben getoond, waaronder AS Roma en Valencia.