Nieuws Oktober 2010

Kleine trainingsgroep

De meerderheid van de ploeg van Guardiola is deze week afwezig doordat ze opgeroepen zijn voor de aanstaande interlandwedstrijden. De uittocht van spelers zorgt ervoor dat het een stuk rustiger is in het Ciutat Esportiva.

Maar liefst 13 spelers zijn opgeroepen door hun bondscoach, inclusief de nog licht geblesseerde Adriano. Andreu Fontàs is opgeroepen voor het Spaanse onder 21 elftal voor de play-off wedstrijd voor de Europese kampioenschappen. Hij vervangt de geblesseerde Martínez en sluit daar aan bij de andere Barça jongelingen, Bojan Krkic, Jeffren Suárez, Thiago en Miño.

Alleen Pinto, Seydou Keita, Éric Abidal, Maxwell, Xavi en Pedro zijn achter gebleven waarvan Xavi en Pedro apart van de groep aan hun herstel werkte. Hierdoor waren dinsdagochtend maar vier eerste elftal spelers beschikbaar voor de training en is de groep aangevuld met tien Barça B spelers: Masip, Sergi Gómez, Oriol Romeu, Carles Planas, Víctor Vázquez, Ilie, Tello, Edu Oriol, Martí Riverola en Rubén Rochina. Na de warming-up volgde een fysiek circuit opgezet door Fitness coach Paco Seirul-lo Vargas.

Na deze training hebben de spelers twee vrije dagen gekregen en worden vrijdag pas terug verwacht om 11:00 uur.

Gerelateerd nieuws