Nieuws December 2020

Koeman: ''Pedri begrijpt Messi''

Ronald Koeman was na afloop van de met 0-3 gewonnen competitiewedstrijd tegen Real Valladolid vanzelfsprekend lovend over zijn team. De trainer kon de zege van FC Barcelona goed gebruiken na alle tegenslagen die Barça dit jaar heeft moeten verwerken. Hij sprak na afloop met de aanwezige pers, onder andere over het toptalent Pedri. ''Pedri  begrijpt Messi, goede voetballers begrijpen elkaar altijd. Hij werkt hard en is belangrijk, zelfs als de tegenstander de bal heeft.''

Koeman sprak vervolgens over Messi, die in het duel tegen Valladolid opnieuw een imponerend record uit de boeken schoot. Hij maakte zijn 644ste goal voor Barça, waardoor geen enkele andere voetballer in de wereldgeschiedenis méér goals heeft gemaakt voor één club. ''Messi ziet er blij uit. Hij werkt hard en is erg belangrijk voor ons spel.'' De kleine toveraar heeft nog één kans om te stralen dit jaar, als Barça op 29 december in eigen huis nog in actie komt tegen Eibar.

Foto: www.fcbarcelona.cat