Nieuws Augustus 2008

Krkic wordt onbetaalbaar

FC Barcelona gaat Krkic voor het leven vastleggen, althans als het aan de club ligt.
Deze week krijgt hij een contract voorgeschoteld dat hem tot 2013 aan de club verbindt. Eerder was dat nog niet mogelijk omdat hij nog geen 18 was. Morgen  (donderdag) echter viert het grote talent zijn 18e verjaardag en mag hij voetballen voor een profcontract.
Daarvoor was hij minderjarig en bedroeg zijn salaris € 60.000. Dat wordt nu een bedrag van € 1,7 miljoen op jaarbasis.

Dat Barcelona hem zo graag wil behouden voor de club, heeft ook alles te maken met zijn Catalaanse achtergrond en het feit dat hij daarom een boegbeeld van de club zal kunnen zijn. INdien andere clubs hem willen overnemen is er vastgelegd, dat er minstens € 80 miljoen op tafel moet komen.

Met de contracten van Iniesta en Messi tot 2014 lijkt het er sterk op dat deze jonge generatie in de toekomst de kern van de club moeten blijven vormen.