Nieuws November 2015

Kuitblessure Rakitić

Woensdagavond moest Ivan Rakitić zich al in de beginfase van de Champions League wedstrijd tegen BATE Borisov laten vervangen door Munir El Haddadi. De Kroaat greep naar zijn rechter kuit en liet direct aan de coaches weten dat het ernstig was en dat hij niet verder kon.

Tijdens het duel werd al bekend gemaakt door FC Barcelona dat Rakitić naar het ziekenhuis was vervoerd voor diverse tests om uit te zoeken hoe ernstig het is gesteld met de kuit.

Inmiddels heeft de club bekend gemaakt dat de middenvelder in ieder geval het competitieduel van komende zondag tegen Villarreal aan zich voorbij moet laten gaan door een kleine scheur in zijn rechter kuitspier. Het is nog onduidelijk hoe lang de herstelperiode gaat duren.

“Deze blessure is van invloed op onze plannen. Op de eerste plaats vanwege zijn kwaliteiten en op de tweede plaats omdat het duel met Villarreal nu nog moeilijker zal zijn voor ons”, erkende Luis Enrique na de wedstrijd. “Het is zonde dat we niet ruimer in de middenvelders zitten. Daardoor kunnen we bepaalde spelers in dit soort wedstrijden geen rust gunnen.”

FC Barcelona heeft dit seizoen weinig geluk in de Champions league que blessures. In het openingsduel van het kampioenenbal tegen AS Roma in het Stadio Olimpico liep Rafinha zijn zware knieblessure op die de middenvelder de rest van dit seizoen aan de kant laat staan. Iniesta raakte vervolgens geblesseerd aan zijn hamstrings in de tweede wedstrijd waardoor de middenvelder een maand niet inzetbaar was. En twee weken geleden liep Sergi Roberto in Borisov tegen BATE ook al vroeg in de wedstrijd een liesverrekking op waar hij nog altijd herstellende van is.