Nieuws Oktober 2019

La Liga wil eerste El Clásico omdraaien.

De politieke onrusten in Barcelona hebben La Liga aan het denken gezet om de eerste Clássico zaterdag 26 oktober niet in Barcelona te laten spelen maar in Madrid. Dit is door een woordvoerder van de Spaanse competitie voorgelegd aan beide clubs. De return zou dan gespeeld gaan worden op 1 maart 2020 in Barcelona.

Beide clubs staan hier vooralsnog niet voor open en lopen niet warm voor deze optie. Barça ziet in het omdraaien competitievervalsing en Madrid wil er pas over nadenken indien blijkt dat de veiligheid in het geding komt.

Waarschijnlijk dragen de onrusten er wel toe bij, dat Barça het komend weekend voor de uitwedstrijd tegen Eibar de afstand van 550 kilometer per touringcar dient af te leggen i.p.v. per vliegtuig.

Het worden dus spannende dagen.

www.fcbarcelona.com